Muzyczny wtorek w Sieradzu
7 listopada w Zespole Placówek Wychowania Pozaszkolnego w Sieradzu odbyły się zajęcia muzyczne dla dzieci i nauczycieli w ramach projektu „Łódzkie pełne kultury”.
Anna Krysztofiak, artystka związana z Filharmonią Łódzką wprowadziła dzieci w świat kultury chińskiej. Zagrała na oryginalnych instrumentach, m.in. cytrze – guzheng, erhu, hulusi i dała niezapomniany koncert tamtejszych przebojów – od tradycyjnych pieśni obrzędowych po shanghajski jazz. Przygotowała też intrygujące zagadki dotyczące nietypowych gadżetów i sprzętu codziennego użytku, takich jak: termofor na chłodniejsze dni, kapelusze wyrabiane na Wyspie Fortepianów czy pieniądze, które są przepustką do zaświatów.
Wszyscy odtańczyli chińskiego wężyka (nie mylić ze smokiem) i w dobrych humorach wzięli udział w kolejnych zajęciach muzycznych, które prowadziła Agata Kawełczyk – absolwentka rytmiki na Wydziale Teorii i Kompozycji Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, instruktorka w Zespole Tańca Ludowego „HARNAM”. Na spotkaniu dzieci nie tylko poznały sylwetkę wybitnego kompozytora i wirtuoza – Wolfganga Amadeusza Mozarta, ale także utworzyły miniorkiestrę i na wybranych instrumentach zagrały „Eine kleine Nachtmusik”. Wielką frajdę sprawiły im zabawy głosem, rytmem i tańcem.
Kolejne zajęcia przeznaczone były dla nauczycieli i animatorów kultury. Stella Kaczmarek, pedagog i psycholog muzyki, muzykoterapeuta, adiunkt w Katedrze Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi przeprowadziła warsztaty edukacyjne pn. „Elementy muzykoterapii i arteterapii na lekcjach muzyki/plastyki”. Uczestnicy na własnej skórze poznawali narzędzia arterapeutyczne, np. rysowali najczęściej odczuwane emocje, odzwierciedlali osobowość za pomocą jednej kreski, wspólnie tworzyli kolaże symbolizujące nastrój grupy, grali na wybranych instrumentach, a wszystko po to, aby te kreatywne, diagnozujące metody pracy przenieść do swoich szkół i wykorzystać na lekcjach. Wszyscy byli zgodni, że wyrażanie siebie – czy to poprzez muzykę, czy plastykę może mieć wpływ na większą otwartość ucznia, podniesienie jego samooceny, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych oraz integracyjnych.
„Łódzkie pełne kultury” – projekt edukacyjny realizowany przez Łódzki Dom Kultury w ramach programu KULTURA DOSTĘPNA, dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Wszyscy odtańczyli chińskiego wężyka (nie mylić ze smokiem) i w dobrych humorach wzięli udział w kolejnych zajęciach muzycznych, które prowadziła Agata Kawełczyk – absolwentka rytmiki na Wydziale Teorii i Kompozycji Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, instruktorka w Zespole Tańca Ludowego „HARNAM”. Na spotkaniu dzieci nie tylko poznały sylwetkę wybitnego kompozytora i wirtuoza – Wolfganga Amadeusza Mozarta, ale także utworzyły miniorkiestrę i na wybranych instrumentach zagrały „Eine kleine Nachtmusik”. Wielką frajdę sprawiły im zabawy głosem, rytmem i tańcem.
Kolejne zajęcia przeznaczone były dla nauczycieli i animatorów kultury. Stella Kaczmarek, pedagog i psycholog muzyki, muzykoterapeuta, adiunkt w Katedrze Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi przeprowadziła warsztaty edukacyjne pn. „Elementy muzykoterapii i arteterapii na lekcjach muzyki/plastyki”. Uczestnicy na własnej skórze poznawali narzędzia arterapeutyczne, np. rysowali najczęściej odczuwane emocje, odzwierciedlali osobowość za pomocą jednej kreski, wspólnie tworzyli kolaże symbolizujące nastrój grupy, grali na wybranych instrumentach, a wszystko po to, aby te kreatywne, diagnozujące metody pracy przenieść do swoich szkół i wykorzystać na lekcjach. Wszyscy byli zgodni, że wyrażanie siebie – czy to poprzez muzykę, czy plastykę może mieć wpływ na większą otwartość ucznia, podniesienie jego samooceny, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych oraz integracyjnych.
„Łódzkie pełne kultury” – projekt edukacyjny realizowany przez Łódzki Dom Kultury w ramach programu KULTURA DOSTĘPNA, dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.