Skierniewice pełne muzyki
Projekt „Łódzkie pełne kultury” nabiera rozpędu, kolejne warsztaty edukacyjne dla uczniów i zajęcia metodyczne dla nauczycieli odbyły się 28 września w Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach.
Dwudziestu ośmiu uczniów z klas VI Szkoły Podstawowej nr 1 w Skierniewicach wzięło udział w warsztatach rytmicznych z elementami body percussion prowadzonych metodą TA KE TI NA. Małgorzata Kaczmarek, licencjonowana instruktor zajęć metodami Gordona i Labana, od 15 lat związana z Filharmonią Łódzką uzmysłowiła dzieciom, że najważniejszym instrumentem muzycznym są oni sami, a rytm, który każdy nosi w sercu, ma znaczenie nie tylko w muzyce, ale również w życiu codziennym. Sześcioklasiści aktywnie uczestniczyli w zajęciach i otwierali się na nowe sposoby ekspresji głosu, ciała i wyrażenia rytmu (nogami, rękoma, słowami oraz w najróżniejszych kombinacjach). Na zakończenie dzieci, wprawione w muzycznych ćwiczeniach, obejrzały teledysk amerykańskiej grupy Pentatonix i naśladując muzyków wspólnie wykonały kilkutaktową „choreografię”.
Stella Kaczmarek, pedagog, psycholog muzyki, muzykoterapeuta, adiunkt w Katedrze Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi przeprowadziła dla zainteresowanych nauczycieli warsztaty edukacyjne pn. „Elementy muzykoterapii i arteterapii na lekcjach muzyki/plastyki”. Uczestnicy na własnej skórze poznawali narzędzia arteterapeutyczne, np. rysowali najczęściej odczuwane emocje, odzwierciedlali osobowość za pomocą jednej kreski, wspólnie tworzyli kolaże symbolizujące nastrój grupy, grali na wybranych instrumentach, a wszystko po to, aby te kreatywne, diagnozujące metody pracy przenieść do swoich szkół i wykorzystać na lekcjach. Wszyscy byli zgodni, że wyrażanie siebie – czy to poprzez muzykę, czy plastykę może mieć wpływ na większą otwartość ucznia, podniesienie jego samooceny, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych oraz integracyjnych.
Łódzkie pełne kultury – projekt edukacyjny realizowany przez Łódzki Dom Kultury w ramach programu KULTURA DOSTĘPNA, dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Stella Kaczmarek, pedagog, psycholog muzyki, muzykoterapeuta, adiunkt w Katedrze Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi przeprowadziła dla zainteresowanych nauczycieli warsztaty edukacyjne pn. „Elementy muzykoterapii i arteterapii na lekcjach muzyki/plastyki”. Uczestnicy na własnej skórze poznawali narzędzia arteterapeutyczne, np. rysowali najczęściej odczuwane emocje, odzwierciedlali osobowość za pomocą jednej kreski, wspólnie tworzyli kolaże symbolizujące nastrój grupy, grali na wybranych instrumentach, a wszystko po to, aby te kreatywne, diagnozujące metody pracy przenieść do swoich szkół i wykorzystać na lekcjach. Wszyscy byli zgodni, że wyrażanie siebie – czy to poprzez muzykę, czy plastykę może mieć wpływ na większą otwartość ucznia, podniesienie jego samooceny, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych oraz integracyjnych.
Łódzkie pełne kultury – projekt edukacyjny realizowany przez Łódzki Dom Kultury w ramach programu KULTURA DOSTĘPNA, dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Kategoria
Wiadomości