Warsztaty muzyczne w Tuszynie
28 listopada w Miejskim Ośrodku Kultury w Tuszynie odbyły się zajęcia muzyczne dla uczniów i nauczycieli w ramach projektu „Łódzkie pełne kultury”.
Warsztaty pn. „Muzyczne ABC” prowadziła Agata Kawełczyk – absolwentka rytmiki na Wydziale Teorii i Kompozycji Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, instruktorka w Zespole Tańca Ludowego „HARNAM”. Na spotkaniu dzieci z klas I i II ze Szkoły Podstawowej nr 4 i Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Bełchatowie. poznały sylwetkę wybitnego kompozytora i wirtuoza – Wolfganga Amadeusza Mozarta, utworzyły miniorkiestrę i na wybranych instrumentach zagrały „Eine kleine Nachtmusik”. Wielką frajdę sprawiły im zabawy głosem, rytmem i tańcem.
Nauczyciele wzięli udział w warsztatach edukacyjnych pn. „Elementy muzykoterapii i arteterapii na lekcjach muzyki/plastyki”, prowadzonych przez dr Stellę Kaczmarek, muzykoterapeutkę współpracującą z Filharmonią Łódzką, adiunkta w Katedrze Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Uczestnicy na własnej skórze poznawali narzędzia arterapeutyczne, np. rysowali najczęściej odczuwane emocje, odzwierciedlali osobowość za pomocą jednej kreski, wspólnie tworzyli kolaże symbolizujące nastrój grupy, grali na wybranych instrumentach, a wszystko po to, aby te kreatywne, diagnozujące metody pracy przenieść do swoich szkół i wykorzystać na lekcjach. Wszyscy byli zgodni, że wyrażanie siebie – czy to poprzez muzykę, czy plastykę może mieć wpływ na większą otwartość ucznia, podniesienie jego samooceny, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych oraz integracyjnych.
„Łódzkie pełne kultury” – projekt edukacyjny upowszechniający kulturę w regionie, realizowany przez Łódzki Dom Kultury w ramach programu KULTURA DOSTĘPNA, dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Nauczyciele wzięli udział w warsztatach edukacyjnych pn. „Elementy muzykoterapii i arteterapii na lekcjach muzyki/plastyki”, prowadzonych przez dr Stellę Kaczmarek, muzykoterapeutkę współpracującą z Filharmonią Łódzką, adiunkta w Katedrze Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Uczestnicy na własnej skórze poznawali narzędzia arterapeutyczne, np. rysowali najczęściej odczuwane emocje, odzwierciedlali osobowość za pomocą jednej kreski, wspólnie tworzyli kolaże symbolizujące nastrój grupy, grali na wybranych instrumentach, a wszystko po to, aby te kreatywne, diagnozujące metody pracy przenieść do swoich szkół i wykorzystać na lekcjach. Wszyscy byli zgodni, że wyrażanie siebie – czy to poprzez muzykę, czy plastykę może mieć wpływ na większą otwartość ucznia, podniesienie jego samooceny, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych oraz integracyjnych.
„Łódzkie pełne kultury” – projekt edukacyjny upowszechniający kulturę w regionie, realizowany przez Łódzki Dom Kultury w ramach programu KULTURA DOSTĘPNA, dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.