Projekt Kultura Mediów
Zakończyła się realizacja projektu Kultura mediów, którego ideą było wyposażenie pracowników sektora kultury w umiejętność konstruowania skutecznego i
świadomego przekazu informacyjnego w ramach dziennikarstwa prasowego,
budowanie marki centrów kultury w Internecie, świadomego e-brandingu
kultury oraz tworzenia strategii promocyjnych opartych o nowe media. W
ramach projektu zrealizowane zostały warsztaty w dwóch blokach
tematycznych: dziennikarstwo internetowe oraz kompetencje medialne. Projekt dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Projekt pn. Kultura Mediów – warsztaty e-medialne dla sektora kultury województwa łódzkiego.
Ideą projektu było wyposażenie pracowników sektora kultury w umiejętność konstruowania skutecznego i świadomego przekazu informacyjnego w ramach dziennikarstwa prasowego, budowanie marki centrów kultury w Internecie, świadomego e-brandingu kultury oraz tworzenia strategii promocyjnych opartych o nowe media.
Cele projektu:
- zwiększenie kompetencji dziennikarskich i medialnych wśród pracowników działów promocji w sektorze kultury województwa łódzkiego poprzez twórcze wykorzystanie najnowszych narzędzi internetowych,
- podniesienie umiejętności kadr kultury posługiwania się słowem w obrębie gatunków dziennikarskich w ramach dziennikarstwa prasowego,
- edukowanie kadr kultury w zakresie dziennikarstwa internetowego (zarządzanie informacjami na stronach www, realizowanie zadań z wykorzystaniem portali społecznościowych, wykorzystanie forów, blogów, itp.),
- edukowanie współpracowników ŁDK – pracowników gminnych ośrodków kultury, którzy aktywnie promują działania swojej instytucji poprzez portal regionkultury.pl,
- zwiększenie poziomu wiedzy kadr kultury na temat ochrony danych i etykiety w Internecie,
- zachęcenie kadr kultury do odpowiedzialnego, twórczego, aktywnego i świadomego korzystania z nowoczesnych technologii w obszarze zawodowym i osobistym,
- zwiększenie poziomu atrakcyjności informacji kulturalnych dzięki zastosowaniu nowych narzędzi w komunikacji medialnej,
- stwarzanie warunków do wymiany doświadczeń związanych z pracą z nowymi mediami.
W ramach projektu zrealizowane zostały warsztaty w dwóch blokach tematycznych: dziennikarstwo internetowe oraz kompetencje medialne. W sumie zrealizowanych będzie sześć spotkań warsztatowych.
Warsztaty odbywały się w instytucjach kultury w 10 miastach województwa łódzkiego. Były to: Miejski Dom Kultury w Radomsku, Miejski Dom Kultury w Opocznie, Kutnowski Dom Kultury, Wieluński Dom Kultury, Miejska Biblioteka Publiczna w Piotrkowie Trybunalskim, Ośrodek Kultury "Tkacz" w Tomaszowie Mazowieckim, Łowicki Ośrodek Kultury, Miejskie Centrum Kultury w Bełchatowie, Dom Kultury w Zelowie i Miejski Ośrodek Kultury w Pabianicach.
Projekt był dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Więcej informacji o projekcie na <<stronie>>