Poniedziałkowe warsztaty w ramach Kolorowej Lokomotywy
Dzieci z Ksawerowa uczestniczyły w zajęciach projektowania kostiumów. To potężna dawka wiedzy i umiejętności do opanowania. Warsztaty te wymagają od małych artystów pełnego zaangażowania. Zajęcia z projektowania kostiumów rozpoczynają się zawsze wykładem połączonym z pokazem slajdów, podczas którego dzieci zapoznają się z wyglądem i cechami charakterystycznymi ptaków jak również z tym, jak można za pomocą charakteryzacji i kostiumu przekazać ten wygląd na scenie. Zajęcia te prowadzi wykładowca Akademii Sztuk Pięknych dr Ewa Blum – Kwiatkowska, będąca pod dużym wrażeniem wyobraźni i umiejętności małych artystów.
Dzieci z Zapolic wzięły udział w warsztatach filcowania. Podczas tych warsztatów trzeba wykazać się nie tylko pomysłowością ale i dużą siłą fizyczną. Instruktorki były pełne podziwu dla talentu i wytrwałości Zosi z Zapolic, która jako uczennica zerówki była również jednym z najmłodszych uczestników warsztatów. Zajęcia z dziećmi prowadzą Julita Pierzchała i Jolanta Olesienkiewicz z Pracowni Szycia Artystycznego oraz Biżuterii i Filcu Artystycznego „Jupienter”.
Dzieci z Sokolnik i Łubnic odwiedziły Dom Papiernika i Centralne Muzeum Włókiennictwa, gdzie uczestniczyły w warsztatach z odzyskiwania i produkcji papieru, a także poznały techniki wykonywania drobnych przedmiotów artystycznych z różnych rodzajów tkanin, koronek, tiulu, nici, włóczki, pasmanterii, itp., które zostały przeznaczone do wyrzucenia. Uczestnicy mogli przekonać się na własne oczy, jak mało skomplikowane jest uzyskanie papieru ze słomy czy drewna i co trzeba zrobić, aby ten papier uzyskać. Jak widać na zdjęciach dzieci świetnie się bawiły nabywając przy tym wiedzę na temat recyklingu i ochrony przyrody co jest jednym z kluczowych celów projektu „Kolorowa Lokomotywa”. Uczestnicy warsztatów. W rezultacie powstały papierowe ptaki z ponaklejanymi wycinankami i kolorowe pióra z bibułki. Swoje umiejętności młodzi artyści wykorzystają później do stworzenia scenografii spektaklu, który zwieńczy całość projektu.